Beția doamnei care răstoarnă beția puterii
Motivul pentru care Biblia este considerată o carte atît de nocivă nu este numai faptul că prezintă exemple de bărbați care supun femeile mereu la tot felul de abuzuri, ci faptul că aceste exemple sunt prezentate într-un text sacru și ca atare prezintă aceste abuzuri ca fiind de fapt rînduite de Dumnezeu. Eliminarea bărbaților din funcțiile de putere este necesară nu numai pentru a pune capăt suferințelor femeilor, dar pentru a permite femeilor să instituie o nouă lume bazată pe dragoste și compasiune, cea ce numai femeile pot să facă.
In ciuda dogmei feministe că bărbații în Biblie totdeauna abuzează, cartea care relatează istoria ultimului judecător din Israel înainte de insituirea monarhiei începe astfel: “Era un om din Ramataim-Ţofim, din muntele lui Efraim, numit Elcana, fiul lui Ieroham, fiul lui Elihu, fiul lui Tohu, fiul lui Ţuf, Efratit. El avea două neveste; una se numea Ana, iar cealaltă Penina. Penina avea copii, dar Ana n-avea. Omul acesta se suia în fiecare an din cetatea sa la Silo, ca să se închine înaintea Domnului oştirilor şi să-I aducă jertfe. Acolo se aflau cei doi fii ai lui Eli, Hofni şi Fineas, preoţi ai Domnului. În ziua când îşi aducea Elcana jertfa, dădea părţi nevestei sale Penina, tuturor fiilor, şi tuturor fiicelor pe care le avea de la ea. Dar Anei îi dădea o parte îndoită; căci iubea pe Ana. Dar Domnul o făcuse stearpă. Potrivnica ei o înţepa dese ori, ca s-o facă să se mânie, pentru că Domnul o făcuse stearpă. Şi în toţi anii era aşa. Ori de câte ori se suia Ana la casa Domnului, Penina o înţepa la fel. Atunci ea plângea şi nu mânca. (1 Samuel 1:1-7). Si în adevăr, avem aici exemplul unei femei care este abuzată si făcută în mod constant să sufere, dar sursa suferințelor ei nu este un bărbat așa cum susține crezul feminist ci tocmai o femeie despre care același crez pretinde că sunt modele de compasiune. Motivul suferințelor femeii îl constituie faptul că nu are copii, dar ea este atacată nu pentru că bărbatul ei ar dori băieți așa cum susține crezul feminist, ci pentru că o altă femeie are copii despre care crede ca îi dau dreptul să rănească o altă femeie. Biblia nu ne spune cum o înțepa Penina pe Ana, dar probabil ca nu pierdea nici o ocazie să-i spună: “Stearpo, ai s-ajungi să-ți mănînci de sub unghii deoarece la bătrînețe nimeni nu-ți va da un pahar cu apă.” In mod surprinzător, tocmai bărbatul este cel care are compasiune pentru femeia fără copii, bărbați despre care același crez feminist spune că tratează femeile ca “șeptel,” adică vite de născut copii și de alăptat. Ce vreți, bărbații ăștia care au scris Biblia ca să-i învețe pe bărbați cum să fie mînă forte cu femeile care nu fac copii nu prea s-au priceput la scris, dar noroc cu feminiștii că știu cum s-o citească pentru ca să aflăm și noi cum strebuia scrisă.
Deși există mai multe femei în Biblie care nu reușesc să nască copii, eu nu cunosc o singură împrejurare în care patriarhul să-i reproșeze soției faptul că nu naște copii sau să o pedepsească. Pe de altă parte, găsim mai multe exemple de femei care deși păreau că sunt sterile, ulterior ajung să nască copii, iar în cazul lui Sara chiar la adînci bătrîneți. Această sterilitate temporară arată că absenta copiilor nu se datora incapacității biologice a femeilor respetive de a rămîne gravide și de a naște copii, ci este vorba de o dimensiune spirituală legată de modul de a gîndi al femeii. Spre deosebire de animale, activitatea sexuală umană nu este dirijată în principal de instincte, ci în primul rînd de ceea ce se petrece în minte. Oamenii pot controla nu doar activitatea sexuală, dar în cazul femeilor ele pot decide dacă să iabă copii sau nu fără să folosească anticoncepționale. Că Ana nu credea că este sterilă se vede din felul în care se roagă: “Ea a făcut o juruinţă, şi a zis: ‘Doamne, Dumnezeul oştirilor! Dacă vei binevoi să cauţi spre întristarea roabei Tale, dacă-Ţi vei aduce aminte de mine şi nu vei uita pe roaba Ta, şi dacă vei da roabei Tale un copil de parte bărbătească, îl voi închina Domnului pentru toate zilele vieţii lui, şi brici nu va trece peste capul lui’” (v. 11). Problema ei nu era sterilitatea ci “întristarea” or această întristare nu era cauzată de Penina, altfel s-ar fi rugat ca Dumnezeu să-i îndepărteze sterilitatea și să-i dea copii cu care să-i astupe gura dușmancei ei. De fapt ea nu cere de fapt un copil, ci spune că dacă Domnul îi dă un copil, ea îl va aduce la templu ceea ce arată că “întristarea” ei era cauzată nu de ceea ce se întîmpla acasă, ci de ceea ce se întîmpla la templu. Iată ce se întîmpla la templu: “Fiii lui Eli erau nişte oameni răi. Nu cunoşteau pe Domnul. Şi iată care era felul de purtare al acestor preoţi faţă de popor. Când aducea cineva o jertfă, venea sluga preotului în clipa când se fierbea carnea. Ţinând în mână o furculiţă cu trei coarne, o vâra în cazan, în căldare, în tigaie sau în oală; şi tot ce apuca cu furculiţa, lua preotul pentru el. Aşa făceau ei tuturor acelora din Israel care veneau la Silo. Chiar înainte de a arde grăsimea, venea sluga preotului şi zicea celui ce aducea jertfa: ‘Dă pentru preot carnea de fript; el nu va lua de la tine carne fiartă, ci vrea carne crudă’. Şi dacă omul zicea: ‘După ce se va arde grăsimea, vei lua ce-ţi va plăcea’, sluga răspundea: ‘Nu! dă mi acum, căci altfel iau cu sila’.” (1 Samuel 2: 12-16). Si aici parcă văd că unii vor sări în sus că de unde scot eu ideea aceasta că pe Ana o deranja ceea ce se întîmpla la templu și nu ceea ce îndura acasă dar Ana a înțeles că abuzurile de putere de la templu și abuzurile de putere ale femeii de acasa erau legate deoarece erau rezultatul aceluiași mod de gîndire. După cum preoții de la templu savurau puterea lor de a face ce vrea cînd era vorba de jertfe, tot astfel feminista Penina, ahtiată după aceeași putere, savura acasă plăcerea de a călca în picioare pe o altă femeie despre care ea credea că este lipsită de apărare deoarece nu născuse pumnagii ca ea. Ana era interesată să aibă un copil de parte bărbătească, dar nu pentru a-l ține acasă pentru ca să-i arate pumnii lui Penina ori de cite ori zice ceva ce nu-i convine lui mămica, ci pentru a-l aduce la templu pentru a prelua puterea de la preoții corupți și a o folosi în temere de Dumnezeu și pentru a satisface nevoile poporului. Nu este de mirare că o astfel de rugăciune nu o putea spune cu voce tare sub nasul marelui preot ai cărui băieți erau la altar și jefuiau ca-n codru: “Fiindcă ea stătea multă vreme în rugăciune înaintea Domnului, Eli se uita cu băgare de seamă la gura ei. Ana vorbea în inima ei, şi numai buzele şi le mişca, dar nu i se auzea glasul. Eli credea că este beată, şi i-a zis: ‘Până când vei fi beată? Du-te de te trezeşte’” (1 Samuel 1:12-14). Beția puterii este totdeauna însoțită de obsesia de a ști ce gîndesc oamenii. Toate sistemele civilizațiilor sunt bazate pe poliție politică al cărui scop este de a afla ce gîndesc oamenii și a întocmi dosare politice pe baza cărora se fac promovări și eliminării. Marele preot trăgea cu urechea la rugăciunile oamenilor nu pentru că credea că există un Dumnezeu care își pierdea timpul să asculte la balivernele oamenilor, ci pentru ca să afle ce gîndesc oamenii și ce-și doresc pentru a folosi astfel de informații în jocul puterii. Cînd a văzut o femeie care se tot ruga dar avea grijă ca să nu pronunțe cuvintele cu voce tare deși buzele i se mișcau, a înțeles că rugăciunea era subversivă iar din mișcarea buzelor a priceput că rugăciunea era cu privire la el și la mișeii de preoți. Numai așa se explica ostilitatea și grosolănia lui. Cei care sunt beți de putere sunt totdeauna obsedați de cei din jur care sunt beți să le ia puterea.
Cînd puterea devine obsesie și corupția devine regula, în Biblie totdeauna este o femeie care ajunge să înțeleagă lucrul acesta și nu un bărbat. Cred că există un motiv pentru aceasta. Atunci cînd bărbații sunt însărcinați cu exercitatea puterii, ei devin insensibili la abuzurile ei. Fiind ei înșiși parte din sistem, corupția devine parte din natura lucrurilor. Nefiind parte din sistem, Biblia consideră că este mult mai probabil ca o femeie să realizeze că răul a atins limite insuportabile și să viseze o schimbare radicală. Iar cînd o femeie viseasză o schimbare radicală, Dumnezeu actionează. Am văzut lucrul acesta în cazul mamei lui Moise. In timp ce Moise a eliberat pe Israel din robie, Samuel a eliberat pe Israel de corupție. Așa cum știu cei ce citesc Biblia, Dumnezeu a ascultat rugăciunea Anei, ea a născut un fiu pe care așa cum a promis l-a adus la templu, și așa cum a visat ea, Dumnezeu l-a chemat să fie judecător, de fapt ultimul judecător din seria inaugurată de Otniel. Atît de corect a fost Samuel în exercitarea puterii încît a putut face următoare declarație: “Iată-mă! Mărturisiţi împotriva mea, în faţa Domnului şi în faţa unsului Lui: Cui i-am luat boul, sau cui i-am luat măgarul? Pe cine am apăsat, şi pe cine am năpăstuit? De la cine am luat mită ca să închid ochii asupra lui? Mărturisiţi, şi vă voi da înapoi.” Ei au răspuns: ‘Nu ne-ai apăsat, nu ne-ai năpăstuit, şi nici n-ai primit nimic din mâna nimănui’” (1 Samuel 12:3-4).
Cred că devine evident modul în care este organizată Biblia. Cartea Judecători debutează cu o femeie Acsa ce este ahtiată de belșug și avere și este oferită ca răsplată de vitejie lui Otniel care distruge cetatea cărților, și în care ni se spune de cîteva ori ca nu era împărat și ca atare fiecare făcea ce-i plăcea. Această serie de judecători ahtiați de putere, de ucidere, și de religia și cultura canaanită, se încheie cu judecătorul model Samuel, care ete oferit mamei lui pe care nu o interesează porția dublă de mîncare pe care i-o oferă soțul și nici nu dorește copii pentru ca să se răzbune pe dușmana ei, ci pentru a folosi puterea pentru a face dreptate. Si astfel autorul Bibliei răspunde la întrebarea dacă este posibil ca să existe un judecător drept și care să exercite puterea fără abuzuri. Problema este că poporului nu-i plac astfel de oameni. Ne-am fi așteptat ca Samuel să fie folosit ca standard care să fie impus și altor conducători. De fapt, chiar in timpul vieții lui el a fost practic respins deoarece poporul a început să ceară un rege. Desigur, orice potentat ar fi tăiat capul nu numai oricui ar fi pretins să fie uns rege, dar oricui ar fi sugerat să se aleagă rege. Intrucît Samuel nu a considerat că puterea este un privilegiu ci o datorie, nu a avut nici o dificultate ca să renunțe la ea și să ungă personal pe primul rege al lui Israel. Si astfel Biblia explică mirajul puterii: fascinația ei, atît pentru bărbați cît și pentru femei, constă din plăcerea de a o abuza, în timp ce cei pe care nu-i interesează abuzurile nu au de ce se bată pentru ea.
Aurel Ionica - Majesty.ro
Set as favorite
Hits: 1012
Comments (20)

...
written by psiche, 10 iulie, 2009
written by psiche, 10 iulie, 2009
"Betia doamnei care rastoarna betia puterii" este un titlu-capodopera! Este extraordinar! Un adevarat stil literar! Parca si timpul a vrut sa premieze articolul : "10 Iulie 2009 10:10 " - trei de zece! Se merita intr-adevar! Felicitari autorului - Aurel Ionica!
domnule Aurel Ionica
written by cristi r, 11 iulie, 2009
written by cristi r, 11 iulie, 2009
In primul rand vreau sa va multumesc si felicit pentru competenta si abnegatia cu care ne prezentati articolele dvs.pe subiecte foarte importante si actuale.
In al doilea rand va impartasesc o situatie specifica: pentru un laic este de asteptat sa participe si sa se integreze in viata bisericii la care sa contribuie cu talantii si pregatirea lui in vederea implinirii idealului biblic 1 Petru 2:9 "Voi insa sunteti o semintie aleasa, o preotie imparateasca, un neam sfant, un popor pe care Dumnezeu si l-a castigat ca sa fie al Lui, ca sa vestiti puterile minunate ale Celui ce v-a chemat din intuneric la lumina Sa minunata." (continua)
In al doilea rand va impartasesc o situatie specifica: pentru un laic este de asteptat sa participe si sa se integreze in viata bisericii la care sa contribuie cu talantii si pregatirea lui in vederea implinirii idealului biblic 1 Petru 2:9 "Voi insa sunteti o semintie aleasa, o preotie imparateasca, un neam sfant, un popor pe care Dumnezeu si l-a castigat ca sa fie al Lui, ca sa vestiti puterile minunate ale Celui ce v-a chemat din intuneric la lumina Sa minunata." (continua)
...
written by cristi r, 11 iulie, 2009
written by cristi r, 11 iulie, 2009
Din articolul dvs.reiese (cel putin asa inteleg eu) ca un laic precum Ana o preocupa si chiar face mai mult decat majoritatea laicilor concepem ca este de datoria noastra.Adica un adevarat laic se roaga pentru templul de la Silo si nu numai atat - chiar trece la actiune astfel incat copilul laicului devine cleric.Daca avem un Samuel este pentru ca mai intai am avut o Ana.Cata putere au laicii in biserica fiindca multi clerici se pare ca monopolizeaza aceasta putere si uneori ajung sa o foloseasca impotriva laicilor?
...
written by o parere, 12 iulie, 2009
written by o parere, 12 iulie, 2009
Subscriu si eu comentariului lui « psiche ». Ca de fiecare data am recitit paragrafele din VT si-mi dau seama peste cate detalii trecusem fara sa le observ. Devine o adevarata pasiune recitirea VT. Este evident ca Eli nu este deloc cazul parintelui depasit de excesele fiilor lui ci a fost mai degraba exemplul lor. As cere doua explicatii :
1.Ma surprinde textul din 1Sam.2,25 cuvintele lui Eli - « daca un om pacatuieste impotriva unui alt om Dumnezeu il va judeca ; dar daca pacatuieste impotriva lui Dumnezeu, cine va mijloci pentru el ?... ». Care era viziunea lui privind pacatul ?
2.Ca si in cartea judecatorilor, este o expresie care revine constant, aici este : « tanarul Samuel continua sa creasca alaturi de Domnul » 1Sam. 2,21 ; 2,26 ; 3 ;19. Presupun ca are o semnificatie particulara.
1.Ma surprinde textul din 1Sam.2,25 cuvintele lui Eli - « daca un om pacatuieste impotriva unui alt om Dumnezeu il va judeca ; dar daca pacatuieste impotriva lui Dumnezeu, cine va mijloci pentru el ?... ». Care era viziunea lui privind pacatul ?
2.Ca si in cartea judecatorilor, este o expresie care revine constant, aici este : « tanarul Samuel continua sa creasca alaturi de Domnul » 1Sam. 2,21 ; 2,26 ; 3 ;19. Presupun ca are o semnificatie particulara.
Pentru cristi r (1)
written by Aurel Ionica, 12 iulie, 2009
written by Aurel Ionica, 12 iulie, 2009
Faptul ca cineva este laic nu inseamna ca nu este ahtiat dupa putere si de dorinta de a controla. Mai mult, faptul ca cineva este femeie nu inseamna ca nu crede in putere. De fapt, feministii spun deschis ca promovarea femeilor in functiile de putere se face tocmai pentru ca ei sunt intereseati aproape exclusiv de putere si puteti fi situri ca femeile care sunt promovate slujesc sistemul de putere cu cel putin acelas devotament ca si barbatii. Samuel ca si Samson nu a fost preot prin nastere ci au fost nazirei, adica laici deveniti preoti prin consacrare. Ati retinut precizarea ca peste capul lui Samuel nu va trece briciul exact asa cum s-a spus despre Samson? Chiar daca laicii nu sunt preoti, ei sustin sistemul de pe pozitia de laici nu numai financiar dar si prin functiile detinute de laici deoarece ei cred in acelas sistem al puterii pe care si ei il savureaza la nivelul lor. . . . (urmeaza)
Pentru cristi r (2)
written by Aurel Ionica, 12 iulie, 2009
written by Aurel Ionica, 12 iulie, 2009
(continuare) . . . Penina era laic si in plus era femeie, dar daca feministii ar fi fost la putere atunci, sansa Anei de a ajunge mare preot era zero in timp ce sansa Peninei er fi fost maxma si va garantez ca ea ar fi facut chiar mai rau decit fiii lui Eli deoarece, in cazul fiilor lui Eli, e clar ca unuii mai obiectau dar daca o femeie face abuzuri, cine ar indrazni sa obiecteze i s-ar face dosar de sexist si ar fi dat afara din orice intreprindere. Dupa mine, solutia este ca atit barbatii cit si femeile, atit laicii cit si pastorii/preotii, sa inteleaga cercul vicios al puterii si sa refuze sa-i faca jocul, or tocmai aceasta vrea Biblia sa explice. Problema este ca intelegerea Bibliei este ultimul lucru pe care atit laicii cit si pastorii/preotii, si in special feministii, l-ar tolera.
Pentru o parere (1)
written by Aurel Ionica, 12 iulie, 2009
written by Aurel Ionica, 12 iulie, 2009
(1) Eli pretinde ca de la popor a aflat ce faceau fiii lui la templu. Deci el era mare preot iar poporul stia mai bine ca el ce faceau fiii lui acasa. “Mustrarea” fiilor lui de catre Eli arata ca abuzurile de putere nu pot merge la nesfirsit si ca ele duc la caderea celor de la putere. Eli este constient ca atunci cind cineva comite un abuz impotriva alcuiva, totdeauna se va gasi o justificare si se vor gasi altii care sa sustina abuzul ca fiind intemeiat. Cind cineva sfideaza pe Dumnezeu, nimeni nu poate aduce nici o justificare deoarece Dumnezeu nu a facut si nu poate face rau la nimeni. Oamenii protestau impotriva abuzurilor fiilor lui Eli comise impotriva lor atunci cind aduceau jertfe dar Dumnezeu niciodata nu protesteaza atunci cind cineva il sfideaza. . . . (urmeaza)
Pentru o parere (2)
written by Aurel Ionica, 12 iulie, 2009
written by Aurel Ionica, 12 iulie, 2009
(continuare) . . . Faptul ca Dumnezeu nu zicea nimic era pentru fiii lui Eli dovada fie ca lui Dumnezeu nu-i pasa (in cazul ca exista), fie ca ceea ce fac ei este dreptul lor sacru cu care Dumnezeu i-a “binecuvintat.” Eli sugereaza fiilor ca desi poporul protesteaza, intrucit ei aveau puterea absoluta nimeni nu putea sa-i schimbe, dar lui Dumnezeu, tocmai pentru ca nu protesteaza, nu-i ramine decit optiunea sa-i elimine, ceea ce s-a si intimplat. Eli demonstreaza ca cei ahtiati de putere inteleg raul si unde duce, dar nici pina in ultimul moment nu mai au puterea de a i se opune. . . . (urmeaza)
...
written by Aurel Ionica, 12 iulie, 2009
written by Aurel Ionica, 12 iulie, 2009
(continuare) . . . (2) Cred si eu ca expresia “tanarul Samuel continua sa creasca alaturi de Domnul” este semnificativa. Este de inteles ca atita timp cit Samuel a fost cu Ana, ea a incercat sa-i inspire idealurile ei, dar avind in vedere ca el este adus la templu la o virsta frageda, crescind alaturi de cei mai corupti oameni si in cel mai corup loc oricine s-ar fi asteptat ca Samuel sa “creasca” in coruptie. El insa a crescut ca si Isus in Nazaret, in temere de Dumnezeu, deoarece Biblia invata ca coruptia puterii si a mediului nu este o scuza pentru a fi corupt. Desi mediul corupt are influenta, dupa Biblie, pentru slujirea raului nimeni nu poate avea o scuza valida, inclusiv feministii, deoarece in ultima instanta, slujirea puterii si a raului este un act de alegere.
...
written by maria, 14 iulie, 2009
written by maria, 14 iulie, 2009
Am si eu cateva intrebari:
Putea fi Ana atat de sigura, chiar daca Il cunostea pe Dumnezeu, sa-si lase fiul mic in cetatea corupta ,numai cu gandul de a face dreptate si de a rasturna coruptia atunci cand va creste mare? Avea acea certitudine ca fiul sau va fi un om perfect din punct de vedere moral?
Samuel a comunicat cu Dumnezeu?
Nu cumva poporul vazand apucaturile fiilor lui Samuel, si avand in minte greseala fiilor lui Eli, luarea chivotului Domnului de catre filisteni,nu a mai dorit sa treaca prin astfel de evenimente?
Cat despre relatiile dintre femei, mai ales cand sunt rivale, ce sa va spun ?
Eu sunt femeie, dar gasesc mult mai multa rautate la femei dacat la barbati, cu toate ca sotul meu este un mic dictator.
Femeile au gingasie,blandete cateodata,au multa intuitie,dar foarte multa rautate,(nu toate).
Putea fi Ana atat de sigura, chiar daca Il cunostea pe Dumnezeu, sa-si lase fiul mic in cetatea corupta ,numai cu gandul de a face dreptate si de a rasturna coruptia atunci cand va creste mare? Avea acea certitudine ca fiul sau va fi un om perfect din punct de vedere moral?
Samuel a comunicat cu Dumnezeu?
Nu cumva poporul vazand apucaturile fiilor lui Samuel, si avand in minte greseala fiilor lui Eli, luarea chivotului Domnului de catre filisteni,nu a mai dorit sa treaca prin astfel de evenimente?
Cat despre relatiile dintre femei, mai ales cand sunt rivale, ce sa va spun ?
Eu sunt femeie, dar gasesc mult mai multa rautate la femei dacat la barbati, cu toate ca sotul meu este un mic dictator.
Femeile au gingasie,blandete cateodata,au multa intuitie,dar foarte multa rautate,(nu toate).
Pentru maria (1)
written by Aurel Ionica, 14 iulie, 2009
written by Aurel Ionica, 14 iulie, 2009
Aveti dreptate, Ana nu putea fi sigura ca copilul ei este in SIGURANTA la templu de aceea ea a promis sa-l dea Domnului si nu lui Eli. Ceea ce Biblia nu precizeaza dar asteapta ca noi sa ne imaginam este ca Ana a pastrat legatura cu Sameul (ei se duceau la templu cel putin de citeva ori pe an cu ocazia sarbatorilor religioase) si Ana a fost de fapt inspiratia lui Samuel pentru toata viata. Ceea ce feministii vad in Biblia sunt numai barbatii care au puterea, dar ceea ce Biblia arata este ca in spatele fiecarui barbat, fie bun, fie rau, exista o fameie, de obicei mama lui. Motivul pentru care Biblia przinta femeile ca avind influenta cruciala este deoarece ele sunt mame si ca atare influenta lor asupra copiilor este mult mai mare decit a barbatilor. Desi Biblia arata ca de regula instrumentul prin care lucreaza Dumnezeu este de regula un barbat, acel instrument a fost totdeauna . . . (urmeaza)
Pentru maria (2)
written by Aurel Ionica, 14 iulie, 2009
written by Aurel Ionica, 14 iulie, 2009
(continuare) . . . pregatit de o femeie, dar o femeie care nu a avut ideologia feministilor, ci totmai opusul. Din pacate Samuel nu s-a casatorit cu o Ana ci cu o Penina, asa ca copiii lui nu au calcat pe urmele lui. As dori sa-mi cer scuze ca v-am suspectat ca aveti simpatie pentru feministi deoarece imi dau seama ca am fost gresit. Faptul ca dvs. admiteti ca exista rautate in femei este ceva ce nici un feminist nu ar admite vreodata. Dupa Biblie, rautatea este la fel de mare in barbati ca si in femei, iar radacina rautatii o constituie dorinta de putere si de a domina, adica exact idealul feministilor ca si al barbatilor care cred ca Dumnezeu i-a facut sa fie sefi. Dupa Biblie, eliminarea raului nu se face prin a inlocui barbatii cu femeile, ci prin a elimina puterea ca baza a relatiilor dintre oameni deoarece Dumnezeu insusi nu foloseste puterea ca baza a relatiilor lui cu noi.
puterea cuvantului
written by maria, 15 iulie, 2009
written by maria, 15 iulie, 2009
As dori sa vorbesc despre o altfel de putere,experimentata in viata mea ,si anume puterea cuvantului drept.De cand ma stiu am fost mai "ciudata" in modul de perceptie al unora adica f.retrasa si miloasa .Acest mod de a fi, a facut sa am o copilarie nu tocmai placuta , in sensul ca parintii mei nu vedeau in mine propria lor imagine despre viata , mai tarziu ,sotul meu a cautat in mod brutal sa ma transforme .Si cum arta seductiei sau a lingusirii specifica multor femei o detest, si am detestat-o mereu,nu stiam cum sa abordez problema, mai ales cand atacurile verbale au devenit din ce in ce mai puternice atunci cand am intrat in B.AZS.Nu stiam cum sa ma apar, iar femeile din adunare au fost asemenea prietenilor lui Iov.
puterea cuvantului
written by maria, 15 iulie, 2009
written by maria, 15 iulie, 2009
Am constatat ca cu cat plecam mai mult capul, cu atat sabia rautatii ma taia mai rau.Si impotriva acestei puteri am folosit puterea cuvantului, nu a cuvantului tipat, nu a cuvantului care doare, ci a cuvantului drept.Pentru ca Dumnezeu nu e asemenea unui dictator care transforma omul impotriva vointei lui , cu metode brutale ,ci il face pe om sa isi vada propriile defecte, il aduce in fata propriei realitati.In fata unei asemenea puteri nu ai cum sa ripostezi, pentru ca de fapt te ranesti pe tine.Puterea cuvantului drept ,e cea mai buna metoda de comunicare.E modul in care-ti exprimi sentimentele,facandu-l pe cel de langa tine sa te accepte, e modul prin care Dumnezeu ne priveste pe noi: cu indurare, dar si cu mustrare, cu iubire, dar si cu dreptate.
Pentru maria (1)
written by Aurel Ionica, 15 iulie, 2009
written by Aurel Ionica, 15 iulie, 2009
Din cite deduc eu, dvs. intelegeti puterea cuvintului in sensul de a manipula pe altii ca sa te accepte. Eu inteleg puterea cuvintului in sensul ca ideile exprimate prin cuvinte sunt consecvente unele cu altele si nu pot fi combatute tot prin cuvinte. Ceea ce descopar eu la aceste povestiri biblice sunt anumite idei care nu numai ca sunt consecvente dar se pot demontra ca sunt adevarate in toate societatile, si in special civilizatia occidentala. Cind cuvintele tale au aceasta putere a consecventei sau adevarului, nu numai ca nu vei fi acceptata, dar vei fi respinsa deoarece oamenilor nu le place consecventa (sau “adevarul” folosind termenul biblic). Samuel la sfirsitul vietii a somat poporul sa aduca o singura obiectiune la tot ce a facut si zis el, si nimeni nu a putut aduce nici o obiectiune ceea ce nu cred ca eu sau dvs. putem pretinde. . . . (urmeaza)
Pentru maria (2)
written by Aurel Ionica, 15 iulie, 2009
written by Aurel Ionica, 15 iulie, 2009
(continuare) . . . Cu toate aceastea, nu inseamna ca el a fost “acceptata,” ci din contra este singurul judecator care a fost respins in mod public, si tocmai de popor. Este adevarat ca poporul cind l-a respins pe Samuel a justificat ca copiii lui nu ar fi calcat pe urmele lui ceea ce este posibil sa fi fost adevarat, dar poporul nu a asteptat ca vreunul dintre copiii lui sa ajunga judecator (de fapt nu a existat un astfel de judecator) asa ca ei l-au respins pe Samuel cind inca era judecator si probabil nu foarte inaintat in virsta. Daca vreti sa folositi puterea cuvintului, cred ca trebuie sa va preocupati ca tot ceea ce spuneti sa fie intemeiat, sa fie consecvent cu ceea ce ati spus cu alte ocazii, sa fiti pregatita sa raspundeti atunci cind cineva aduce obiectiuni si sa va schimbati opinia cind nu puteti sa respingeti o obiectiune, . . . (urmeaza)
Pentru maria (3)
written by Aurel Ionica, 15 iulie, 2009
written by Aurel Ionica, 15 iulie, 2009
(continuare) . . . sa va asteptati ca oamenii sa nu va aplaude pentru aceasta ci sa fie foarte ostili, iar cind ei scrisnesc din dinti ca nu pot sa combata ceea ce spuneti sa va simtiti bine in loc sa va simtiti vinovata. Daca reusiti sa faceti aceasta, veti observa ca oricit ar incerca oamenii sa va schimbe deoarece ii deranjeaza ceea ce spuneti, incep sa se schimbe ei deoacere nu au unde sa fuga de adevarul pe care l-ati spus iar ei nu mai pot sa-l respinga sau sa pretinda ca nu l-au inteles. Aceasta este puterea cuvintului asa cum a fost practicata de Isus si cum o inteleg eu din Biblie.
puterea cuvantului
written by maria, 16 iulie, 2009
written by maria, 16 iulie, 2009
Poate m-am exprimat gresit.Nu puterea cuvantului in sensul de a manipula pe cineva sa ma accepte,caci modul meu de a fi nu e nici pe de parte acceptat, ci mai mult de a ma distinge ca persoana.Pentru ca la un moment dat nici eu nu ma mai consideram o persoana, ci undeva la mijlocul dintre om si animal.Din pacate acesta este punctul de vedere al multor barbati ortodoxi , mai ales in mediul rural.Am fost accepta ca om, si aici nu e manipulare, ci forta care vine de la Dumnezeu.Puterea cuvantului adevarat ,deranjeaza si in biserica,pentru ca si aici incetul cu incetul spiritul lumesc isi face intrarea .Si aici am avut o atitudine franca fata de o anumita situatie, si nu mai spun ce priviri mi se arunca cateodata.Si ii multumesc Lui Dumnezeu ,pentru acest lucru,pentru ca de fapt sunt sigura ca numai El putea vorbi in locul meu,in multe situatii din viata.
Write comment

Vineri 








