Home Stiri Stiinta Zeta, uriasa stea albastra fugara prin Univers, descoperita de NASA

Zeta, uriasa stea albastra fugara prin Univers, descoperita de NASA

O stea de douazeci de ori mai mare decat Soarele a fost descoperita de astronomii NASA "alergand" prin univers cu o viteza de 87.000 km/h.
Descoperirea a fost facuta utilizand observatorul spatial WISE care scaneaza Universul in spectrul infrarosu, anunta telegraph.co.uk  WISE a detectat arcul galbui creat de puternicul vant solar al stelei care impinge gazele si praful din calea astrului fugar.

Steaua, numita Zeta  Ophiuchi (din constelatia Ophiuchus), ar fi fost, potrivit astronomilor, parte a unui sistem binar, dar steaua in jurul careia orbita ar fi explodat - s-a transformat intr-o supernova - iar suflul exploziei ar fi "aruncat-o" pe Zeta in aceasta calatorie prin spatiul indepartat.Zeta Ophiuchi este o stea mult mai masiva decat Soarele, cu o masa de circa 20 de ori mai mare si de 65.000 de ori mai stralucitoare, ceea ce o face sa apara albastra in observatiile astronomilor. Steaua se afla la 458 de ani lumina de noi si ar aparea mult mai luminoasa pe cerul noptii daca n-ar fi inconjurata de gaz si praf cosmic.

Astronomii au calculat ca durata de viata a uriasei albastre este de doar opt milioane de ani, fata de Soarele nostru care va rezista circa 10 miliarde de ani.

Ca si in cazul companioanei sale care a explodat, Zeta se va transforma intr-un final intr-o uriasa supernova si isi va sfarsi existenta cu o explozie violenta.