Persoanele care beau, zilnic, litri de sucuri pe bază de cofeină şi îndulcitori riscă să aibă probleme musculare şi chiar cardiovasculare grave, din cauza scăderii nivelului de potasiu din sânge, susţin cercetătorii greci.
Conform studiului realizat de ei, hipocalcemia cronică, caracterizată de nivelul scăzut al potasiului în sânge, poate fi provocată de consumul de băuturi pe bază de cofeină, îndulcite.
Scăderea nivelului de potasiu are efecte secundare precum slăbiciune musculară, crampe, palpitaţii sau leşinuri, iar într-o fază avansată, paralizie.
sursa:www.infoportal.ro










