Un studiu realizat la nivel mondial pe 16.000 de oameni arată că mâncarea de tip fastfood generează o treime din cazurile de infarct înregistrate în întreaga lume. Cercetătorii au stabilit că adepţii regimului denumit “occidental” (fast-food)- bazat pe grăsimi şi alimente sărate, ouă şi carne - sunt cu 35% mai predispuşi unui infarct decât cei care consumă puţine alimente grase şi carne (sau chiar deloc), indiferent de ţara din care provin aceştia.
În prezent, numărul atacurilor de cord a crescut în ţările în curs de dezvoltare. 80% din maladiile cardiovasculare îi afectează pe locuitorii cu venituri mici din ţările sărace, “pentru că aceştia au adoptat regimul alimentar occidental de tip fast-food”, a explicat coordonatorul cercetării, Salim Yusuf, profesor de medicină la McMaster University Canada.
libertatea.ro










