Persoanele care consumă zilnic carne de porc, miel sau de vită mor prematur, arată cel mai amplu studiu pe această temă, realizat pe un eşantion de peste 500.000 de voluntari şi citat de publicaţia „The Washington Post”.
Cercetătorii de la Institutul Naţional de Cancer din SUA au descoperit că cei care mănâncă zi de zi aproximativ 100 de grame de carne roşie au un risc cu 30 la sută mai mare de a muri în următorii 10 ani de afecţiuni cardiovasculare sau de cancer. Un risc crescut prezintă şi cei care consumă mezeluri.
Cercetătorii au mai multe explicaţii pentru incidenţa crescută a deceselor premature în rândul consumatorilor de carne roşie. Prin preparare termică, această carne generează compuşi toxici.
Carnea roşie este bogată în grăsimi saturate, asociate cu apariţia cancerelor mamar şi colorectal. Pe de altă parte, mezeurile conţin nitrozamine, implicate în apariţia cancerului.
Sursa: Adevarul










