Majesty

RONDO

Home Marti RONDO - de Ion Buciuman Nașterea monștrilor

Nașterea monștrilor

Mutațiile genetice nu sunt totdeauna sancționate cu autodistrugerea, așa ca în imansa majoritate a cazurilor. Obținerea hibrizilor este unul dintre cele mai elocvente cazuri. Noi spunem că în acest caz, mutația este bună și controlată. Dacă este așa, eu ași putea pune o întrebare simplă, foarte simplă:  Ce se întâmplă atunci când mutația nu este bună și când aceasta scapă de sub control. Răspunsul este simplu, foarte simplu: Se va naște un monstru. Și ce se întâmplă mai departe dacă monstrul își câșigă și dreptul la existență. Rezultatul rezultatului va fi că monstrul va produce o monstruozitate. În contextul și în cazul la care mă voi referi în continuare, monstruozitatea se mai poate numi și dihonie. Iar dihonia este unul dintre cele mai rele lucruri care se pot întâmpla unei case, sau unei familii, iar unei familii de credință, cu atât mai rău.

 

Am asistat cu mai mulți ani în urmă la nașterea unui monstru. Era o discuție la nivel înalt. Un reprezentant al unei grupări destul de agresive la adresa bisericii și mai ales împotriva conducerii ei, dorea să discute cu conducerea bisericii din România, în ce mod ar putea fi stabilită o colaborare pe teritoriul țării noastre. Concluzia la care ajunsese vizitatorul nostru era aceea că în România lucrurile nu erau așa de rele ca în Europa de vest, sau în Statele Unite și că standardele bisericii din România corespund, sau cel puțin sunt foarte aproape de idealurile mișcării pe care bărbatul o generase și pe care o conducea. Întrevederea a durat câteva ore bune în liniște și în bună înțelegere.


În concluzie, trebuia să se bată palma pentru o colaborare armonioasă. Dar cu câteva minute mai înainte de încheiere a venit vorba despre relațiile noastre cu conducerea mondială a bisericii. Atunci a expodat bomba. Întreaga discuție a sărit în aer. Au început să curgă șuvoaie de fiere și amărăciune sălbatică. Argumentele nu se mai legau de principii ci erau pur și simplu nemulțumiri și reproșuri personale. Dureri ascunse și adunate de ani de zile se revărsau fără nici o noimă. Începuse travaliul. Avea să se nască un monstru. Din nefericire, în numele libertății de opinie, monstrul continuă să se miștre printre noi  nestingherit și încărcat de oferte pline de rafinament și inteligență, chiar și cu destulă aparență morală și reformatoare. Eu mă întorc din rond cu inima grea și cad pe gânduri. Până când, Doamne!  

Ion Buciuman - Majesty.ro

Comments (12)Add Comment
Impresionant
written by Hermann Gunkel, 26 mai, 2009
Si realist. Cu o mentiune: cel cu care ati avut dialogul respectiv nu mai traieste.
Nedumerire
written by Lazar Pavel, 28 mai, 2009
Ma intreb care este scopul acestui articol aici si pentru cine este scris, pentru cititori (eu nu am inteles nimic din toata povetea asta stil "Da Vinci code") sau pentru... "monstru".
Daca este pentru cititori, de ce nu prezentati lucririle in mod clar sa se dumireasca oamenii cu ce vreti sa spuneti? Iar daca este un mesaj personal, preferabil de facut mentiunea de la inceput ca cei ce nu au timp de pierdut sa nu si-l piarda.
Dihonie din prea multa iubire
written by mariusdove1, 28 mai, 2009
Ce faci atunci cand auzi pe cineva vorbind frumos despre iubire dar rezultatul este dezbinarea! dar ce sa-i faci avem si textul care spune ca Isus a venit sa aduca sabia ... asa ca e bine sa folosim sabia( vezi indemnul la studiu si apelul la pocainta) si dai in stanga si in dreapta ( cu revista) ca orologiul universului zoreste!
Bine ziceti monstru! dar oare chiar credeti? ei bine , da! atunci cand se amesteca o cat de mica eroare la adevar atunci chiar asa este! poate ca suntem vinovati ca am inchis ochii la micile inadvertente care erau strecurate usor printre ganduri asa de frumos spuse! ca vulpile mici strica viile mari!
pt. Marius Iepure
written by rosu ciprian, 29 mai, 2009
Asa mi-ati spus ca va numiti cand mi-ati trims salutari si ganduri bune din Madrid. Daca e prea multa iubire, atunci,desigur,doar Dumnezeu e de vina,pt. ca El a "inundat" universul cu asa ceva. Nu-i nimic, exista remediu la atata iubire! Stiti care este? Revenirea la "starea de normalitate", la credinta sfintilor, la rigurozitate dogmatica,la "pazirea" credintei de eretici si erezii, la memorabila reforma moral-social-religiosa a lui Calvin in "minunata " Elvetie,"reformata" de el,iubitorul si consecventul re-formator. De oameni care sa implementeze aceste masuri, care sa opreasca erezia in numele ...dragostei ,desigur, nu ducem lipsa, ba chiar aplaudam satarea lor de veghe,luarile de pozitie,des-aprobarea,indignarea justificata fata de asa de multa iubire care naste,vai, dihonie !Domnule Marius,domnule Marius.....
precizare
written by ion buciuman, 29 mai, 2009
Articolul prezintă și comentează o întâmplare reală la care am fost martor, iar cititorul poate trage ușor concluzia că diversele mișcări din sânul bisericii nu au la început cauze teologice. La început este o mică dușmănie nebiruită și nerezolvată. Teologia vine după aceea. Este posibil ca personajul din povestire să nu mai fie în viață, dar "lucrarea" lăsată în urmă continuă să deruteze pe cei fără experiență și să consume energiile bisericii care ar putea fi folosite mult mai bine în misiunea reală. Monstrul la care mă refer nu poartă numele cuiva ci reprezintă starea de mânie și amărăciune pe care o degajă fiecare inițiativă subversivă.
nu e nevoie de precizari
written by mariusdove1, 29 mai, 2009
nu e nimic personal, doar durere pentru ce se intampla! cunosc o parte din oamenii implicati si ma doare efectiv inima ca sunt oamneni exceptionali... ma abtin sa mai fac comentarii! e pentru mine un prilej de a lua in serios cu studiul si cu lucrurile marunte care atarna atat de mult in lupta cu pacatul si cu firea! cred ca lupta nu e, nici cu conducerea, nici cu metodele ei, nici cu teologia istoriei( mai conccret cu ce s-a intamplat la 1888), aici sunt destul de multe de discutat, sunt probleme in dezbatere, sunt crize, sunt ridicari si caderi, fiecare va da socoteala pentru darurile si talantii incredintati! adevarata lupta e pentru a birui eu-l, mandria, infatuarea, orgoliul, vanitatea, una sau mai multe sau toate la un loc
despre prea multa iubire ptr Ciprian R
written by mariusdove1, 29 mai, 2009
pe undeva pe la sfarsitul Apocalipsei e un pasaj care spune ca a adauga ceva la descoperire si la cuvintele proorociei din carte e ceva f f periculos! in momentul cand cineva vine cu mai mult decat este scris (sub pretextul ca aprofundeaza textul) chiar vorbind exagerat de frumos despre caracterul lui Dumnezeu atunci se cheama tot pervertirea pasajului biblic! in ce priveste apologia credintei sa fim realisti fiecare credincios sincer si activ face apologia credintei iar pentru Gili C am toata stima pentru cum face apologia credintei (lui)! aici e un principiu in cearta pentru dreapta credinta- Ortodoxia ta este erezie ptr mine, iar ortodoxia mea este erezie ptr tine! atunci in dezbatere se ia o autoritate comuna, pe baza careia sa se masoare validitatea invataturii!
continuare ptr CIPRIAN despre apologetica
written by mariusdove1, 29 mai, 2009
Fiindca tot ai amintit de Calvin nu e de urmat modul cum s-a purtat cu Servette
Pavel, apostolii si apologetica
written by mariusdove1, 29 mai, 2009
Sa nu uitam ca si Pavel a avut de facut o importanta lucrare apologetica, multe din epistolele lui fiind scrise tocmai pentru a intari, a apara credinta sfintilor afectata de atacuri atat din interior cat si din exterior!Pavel e chiar foarte dogmatic, pune pret pe invatatura! Ce zici de anatema pe care o trimite celor ce predica o alta evanghelie decat ca a lui? Si apoi nu uita ca e un drept al pastorului, al comitetului, al conducerii Bisericii dat de Domnul Isus in persoana sa lege si sa deslege! Ei vor da socoteala de cum folosesc acest drept! Personal din cate vad azi se lucreaza mai mult cu harul si e foarte bine daca se face asa, mai rau daca ar fi o influenta a postmodernismului si liberalismului care ataca tot mai profund biserica
Sa inteleg ca...
written by rosu ciprian, 29 mai, 2009
...mi-ati trimis 3 raspunsuri la 2 comnetarii diferite ? Ah, domnule Marius,apreciez cinstit si sincer dorinta dvs. insa eu nu sustin gruparea Gili Carstea,nu pt. ca vreau sa fiu de acord cu ceea ce fac pastorii ,ci doar pt. ca nu au suficiente motive ,iar cele pe care le au ,sunt "amnedate" de mult de istoria SDA.Desigur ma refer la "zarva fara isprava" starnita pe subiectul 1888. De asemeni nu uit, cum bine precizati, ca dreptul pastorului, al comitetului,al conducerii bisericii(observati, doar delegatii !) ,este acela de a sluji,de a ajuta pe cel nestiutor, de a se "impotrivi " cu blandete chiar potrivnicilor ,cu speranta ca Dumnezeu le va da pocainta ca sa scape din latul Diavolului.Problema cu "legat -deslegat" e tare sensibila,iar Calvin nu trece drept inger,chiar daca a fost reformator. Scuzati,istoria(care nu minte!) spune asta, nu eu !Cat despre Pavel,scuzati, nu are echivalent in pastorii de azi !E prea mare pt. ei,pt. pastori!Sorry....
cu asta sunt de acord
written by mariusdove1, 30 mai, 2009
and no comment, Ciprian!
Nici eu nu...
written by rosu ciprian, 31 mai, 2009
...zic mai mult,si ma bucur ,nu ca sunteti de acord cu mine,ci, ca realitatea ,chiar daca nu e frumoasa,nu are nevoie de ...cosmetizari. Cate odata prefer uratul pur, fara pretentii,decat " frumosul" dat cu fard pe ridurile grotesti. Dar gata, am zis ca nu mai zic nimic , macar o vreme ! Asta nu inseamna ca voi inceta sa mai si gandesc,dimpotriva ! Va salut si eu ,la randul meu, domnule Marius ,si ...lumea asta e mica, chiar daca oceanele sunt mari.Cu sinceritate, Ciprian.

Write comment
smaller | bigger

busy
 
Doneaza

In obiectiv

credinta
COPIII RUSINII

Majesty Toolbar

Majesty Toolbar

MajestyRSS

MajestyRSS

Acum ascultati:

Majesty Tv

Oameni si Perspective - cu Marius Stanescu

Altar de Seara - cu Petre Danci

Oxigen - cu Edi Constantinescu

Login