Totul a pornit de la setea de putere. Credinciosii si-au incredintat destinele in mina bisericii si a... cum sa le zic ? reprezentantilor, angajatilor, salariatilor, imputernicitilor, delegatilor, functionarilor ei. Clericimea, vazindu-se atotputernica, si-a folosit cartea de credit pina la ultima centima : in numele religiei crestine manipulau voturi, blestemau si anatemizau dupa caz, excomunicau pe incomozi, incasau bani pentru scopuri nobile si atit de speciale incit nimeni nu stia ce se intimpla de fapt cu ei, casatoreau cupluri pentru cauze mai sfinte decit fericirea personala, dictau legile sanatatii, educau copiii, alegeau ce e bine si ce e rau pentru omul de rind care nu trebuia sa aiba indoieli sau, Doamne fereste, sa chestioneze autoritatea cucernicilor.
Totodata, acesti " alesi ", nu stiu de catre cine, aveau o fata nevazuta sau, cum ar spune englezu, un schelet in sifonier. De s-ar fi numit numai iubirea de bani sau pasiunea pentru putere si de s-ar fi oprit aici ! Dar unii din ei ascundeau in dulap un cadavru cu miasme de mumie: pedofilia.
De curind il auzeam pe un inalt prelat cerindu-si scuze la radio fata de victimele, acum adulti, carora fratii lui de credinta le-au mutilat viata. Whoaw, ce gest impresionant, sint convinsa ca acei fosti copii au uitat pe loc toate abjectiile trecutului si li s-a umplut sufletul de compasiune fata de o asemenea generozitate intr-o declaratie publica !
In fine, toate s-au schimbat cind oamenii au inceput sa iasa din biserici precum copii care il urmau pe cintaretul din Hamelin. Pe cine sa mai ameninti cu sfirsitul si cui sa-i mai vinzi iertare la pretul bursei ?
O alta explicatie mai reconfortanta ar fi ca oamenii si-au pierdut credinta si ca lumea de azi e mai rea ca niciodata.
Ei, dar asta e povestea lor, noi sintem aaaaasa de diferiti, ca doua paralele care nu se intilnesc niciodata...
Simona Dumbrava - Majesty.ro
Set as favorite
Hits: 613
Comments (19)

Esti atat de naiva?
written by Un OM, 05 aprilie, 2010
written by Un OM, 05 aprilie, 2010
Asemenea "pacate" sunt decat existam pe aceasta planeta.Ca suntem contemporani cu asemenea abjectii facute de cei care cred ca sunt timisi Lui este altceva.Orice confesiune are asemenea uscaturi...Deschide-ti ochii daca poti si cerceteaza cu mintea si ce se intampla la voi,habar nu am din ce confesiune esti,isa iti spun perfectiunea nu exista aici,poate nici dincolo nu este.
continuare
written by Un OM, 05 aprilie, 2010
written by Un OM, 05 aprilie, 2010
Dar nu te bucura de raul altora,deja e un semn rau.Nu va crede-ti Perfecti,nicio religie,nu detine asa ceva...Citestete Biblia cu mintea ta,nu o descifra dupa ce iti spun ceilalti,si nu te uita in gradina altuia.De ce omul a avut nevoie de transcedental din cele mai vechi timpuri?Daca s-ar elibera de aceasta nevoie, sau ar disparea pur si simplu ce am mai fi?Iar ateu in stare pura,nu exista draga Simona...A fost unul pe numele sau Eliade Mircea care a studiat o voiata intreaga acest fenomen,citeste-l,sau deja poate ai facut-o.Nu mai lua lucrurile atat de categoric si imperativ...Apropo la final ai facut un pleonasm, paralele deja imiplica ideea de neatingere...
...
written by Un OM, 05 aprilie, 2010
written by Un OM, 05 aprilie, 2010
Numai faptul ca imi ceri adresa de e-mail pentru comentariu,ascunde ceva suspect....Nu te crede,sau crede-ti puri...Au fost atatia inaintea voastra,si uitata-te in isorie cum au safarsit.Nu esti,nu sunteti nici Alpha nici Omega....
Totusi
written by Monica Munteanu, 07 aprilie, 2010
written by Monica Munteanu, 07 aprilie, 2010
Nu incerc sa aduc justificari pro biserica catolica. Si cu atat mai putin sa tin partea papalitatii. Totusi constat ca tu esti partinitoare. De ce zic asta? Un om isi cere scuze, unui om ii pare rau, adica. Stie ca institutia pe care el o reprezinta a gresit, dar ce ar putea face mai mult decat atat? El nu a savarsit atrocitati, asa cum tu nu esti raspunzatoare pentru neconcordantele in invatatura dnei Ellen White sau pentru lipsa de coerenta a unora dintre ele. Tu esti, asadar, de buna credinta in alegerea de a urma bisericii tale, altii de ce n-ar fi? Cum este raspunzator un om din anul 2010 pentru faptele altor oameni, care poate nu se afla pe acelasi continent cu el, de acum 5, 10, 300 ani?
continuare
written by Monica Munteanu, 07 aprilie, 2010
written by Monica Munteanu, 07 aprilie, 2010
"Noi nu" ? As spune ca toata lumea - da. Toti oamenii sunt atrasi de putere, toti oamenii - in functii inalte - se transforma. "Dati-i omului puterea si veti vedea o alta fata a lui" spunea cineva si e cat se poate de adevarat.
Nu m-as grabi sa-i condamn pe unii din dou motive:1. Nu stiu cum m-as fi comportat eu - sa fi fost in locul lor si 2. Daca adevarul tau iese la iveala numai prin denigrarea adversarului, tu ce valoare promovezi, de fapt? Fii tu in regula si lasa pe altii sa se distinga prin contrast.
Desigur ca poti crede in continuare ca tu ai adevarul, dar - in conformitate cu ceea ce tu insati afirmi - ia in calcul si probabilitatea ca pe undeva sa gresesti sau sa nu ai intru totul dreptate.
Nu m-as grabi sa-i condamn pe unii din dou motive:1. Nu stiu cum m-as fi comportat eu - sa fi fost in locul lor si 2. Daca adevarul tau iese la iveala numai prin denigrarea adversarului, tu ce valoare promovezi, de fapt? Fii tu in regula si lasa pe altii sa se distinga prin contrast.
Desigur ca poti crede in continuare ca tu ai adevarul, dar - in conformitate cu ceea ce tu insati afirmi - ia in calcul si probabilitatea ca pe undeva sa gresesti sau sa nu ai intru totul dreptate.
wow
written by simona marin dumbrava, 07 aprilie, 2010
written by simona marin dumbrava, 07 aprilie, 2010
Draga OM,
am sa trec cu vederea faptul ca esti suparat rau de tot, desi nu stiu pe cine si am sa-ti raspund, sperind ca de data asta sa ma intelegi ceva mai bine
deci: adresa ta de email ti-au cerut-o administratorii acestui site, nu eu si ori de cite ori cineva scrie un comentariu trebuie sa respecte aceasta regula, deci incearca sa nu faci din propriile presupuneri niste certitudini si nu mai sari la concluzii neravind nici o baza concreta
am sa trec cu vederea faptul ca esti suparat rau de tot, desi nu stiu pe cine si am sa-ti raspund, sperind ca de data asta sa ma intelegi ceva mai bine
deci: adresa ta de email ti-au cerut-o administratorii acestui site, nu eu si ori de cite ori cineva scrie un comentariu trebuie sa respecte aceasta regula, deci incearca sa nu faci din propriile presupuneri niste certitudini si nu mai sari la concluzii neravind nici o baza concreta
wow -2
written by simona marin dumbrava, 07 aprilie, 2010
iar parerile tale despre ce ai citit mai sus, mda, m-ai facut sa zimbesc
probabil ca auto ironia mea din text e prea subtila pentru unii dar e exact ceea ce am intentionat si de aceea, daca recitesti cu intonatia de rigoare, vei vedea ca nu ai de ce sa te ingrijorezi, nu e deloc o declaratie despre puritatea sau perfectiune ci dimpotriva.
iar cu "pleonasmul" de la final, m-am jucat putin cu figurile de stil, dorind sa accentuez ridicola idee ca cineva s-ar putea crede curat si bun asa cum mai aud uneori si tocmai de aceea am folosit jocul cu paralele : doua paralele nu se ating dar au aceeasi traiectorie, deci acelasi drum, id est ideea ca istoria se repeta
ceea ce ti-as putrea totusi recomanda ar fi ca inainte de a te adresa cuiva necunoscut sa incerci sa eviti calificative cu conotatie negativa, e mult mai elegant si tinde spre acea puritate pe care in mod sigur nu o am nici eu, nici noi.
simona
written by simona marin dumbrava, 07 aprilie, 2010
iar parerile tale despre ce ai citit mai sus, mda, m-ai facut sa zimbesc
probabil ca auto ironia mea din text e prea subtila pentru unii dar e exact ceea ce am intentionat si de aceea, daca recitesti cu intonatia de rigoare, vei vedea ca nu ai de ce sa te ingrijorezi, nu e deloc o declaratie despre puritatea sau perfectiune ci dimpotriva.
iar cu "pleonasmul" de la final, m-am jucat putin cu figurile de stil, dorind sa accentuez ridicola idee ca cineva s-ar putea crede curat si bun asa cum mai aud uneori si tocmai de aceea am folosit jocul cu paralele : doua paralele nu se ating dar au aceeasi traiectorie, deci acelasi drum, id est ideea ca istoria se repeta
ceea ce ti-as putrea totusi recomanda ar fi ca inainte de a te adresa cuiva necunoscut sa incerci sa eviti calificative cu conotatie negativa, e mult mai elegant si tinde spre acea puritate pe care in mod sigur nu o am nici eu, nici noi.
simona
pentru un OM
written by un prieten, 07 aprilie, 2010
invata sa citesti si printre rinduri:
dar asta e POVESTEA LOR ( a cui???)
NOI suntem asa de diferiti (CINE????) ...ca doua paralele care nu se intilnesc niciodata.
citeodata este nevoie de o mica povestire/ilustratie ca sa exprimi un gind, iar gindul din acest articol e exprimat prin propozitia de mai sus. l-ai inteles pe Eliade si nu ai inteles acest articol. Se mai intimpla!
written by un prieten, 07 aprilie, 2010
invata sa citesti si printre rinduri:
dar asta e POVESTEA LOR ( a cui???)
NOI suntem asa de diferiti (CINE????) ...ca doua paralele care nu se intilnesc niciodata.
citeodata este nevoie de o mica povestire/ilustratie ca sa exprimi un gind, iar gindul din acest articol e exprimat prin propozitia de mai sus. l-ai inteles pe Eliade si nu ai inteles acest articol. Se mai intimpla!
tot pentru un prieten
written by un prieten, 07 aprilie, 2010
written by un prieten, 07 aprilie, 2010
am uitat sa pun ghilimele la "asa de diferiti". nici simona nu a pus ghilimele, in schimb a dat o nuanta cuvintului asa (aaaaaasa)
probabil ca daca punea titlul articolului in ghilimele, atunci era pe intelesul tuturor. dar poate n-a vrut asta. mai stii?
probabil ca daca punea titlul articolului in ghilimele, atunci era pe intelesul tuturor. dar poate n-a vrut asta. mai stii?
...
written by Monica Munteanu, 08 aprilie, 2010
written by Monica Munteanu, 08 aprilie, 2010
Mie critica la adresa bisericii apostolice mi se pare veritabila, nu ironie. Poate ultima parte, dar e putin prea subtil.
Si repet: eu nu sunt catolica si nici nu-i simpatizez!
Tu ai criticat niste obiceiuri de acum jumatate de mileniu la modul serios ... asta nu aduce nimic bun, caci ele au fost depasite.
Parerea mea.
Si repet: eu nu sunt catolica si nici nu-i simpatizez!
Tu ai criticat niste obiceiuri de acum jumatate de mileniu la modul serios ... asta nu aduce nimic bun, caci ele au fost depasite.
Parerea mea.
pentru Monica
written by un prieten, 08 aprilie, 2010
written by un prieten, 08 aprilie, 2010
Care e ultima parte la tine? TOT articolul descrie o situatie (critica la adresa bisericii apostolice cum ii zici tu) dupa care urmeaza concluzia,
formulata (cu subtilitatile de rigoare) intr-o SINGURA PROPOZITIE: asa e la ei, asa e si la noi. Cu alte cuvinte: i-am criticat pe ei dar de fapt am criticat pe NOI.
Tu chiar este sigura ca aceste obiceiuri de acum jumatate de mileniu nu mai exista si azi?
Erata: mesajul cu titlul "tot pentru un prieten" este adresat Om-ului. din graba, l-am intitulat gresit
formulata (cu subtilitatile de rigoare) intr-o SINGURA PROPOZITIE: asa e la ei, asa e si la noi. Cu alte cuvinte: i-am criticat pe ei dar de fapt am criticat pe NOI.
Tu chiar este sigura ca aceste obiceiuri de acum jumatate de mileniu nu mai exista si azi?
Erata: mesajul cu titlul "tot pentru un prieten" este adresat Om-ului. din graba, l-am intitulat gresit
raspuns
written by Un OM, 09 aprilie, 2010
written by Un OM, 09 aprilie, 2010
Ti-am spus ca nu exista ateu in stare pura.Nevoia de transcedental a fost dintotdeauna.Ar trebui sa te intreb cine sunteti voi?Diferiti???Frumos cuvant,frumoasa nazuinta,pana ajungi la resemnare...Si un ucigas este diferit,nu!Iar legat de nihilisti,sunt putini la numar cei care intra clar in aceasta categorie.Sau mai bine zis,sa aiba argumente puternice pentru a-si sustine apartenenta unei lumi nietzschene.
...
written by Un OM, 09 aprilie, 2010
written by Un OM, 09 aprilie, 2010
Fiecare confesiune,religie,are sistemul ei ierharhic.Sau iti place anarhia,sau liberalismul dus la extrema?Nici tu nu ai inteles cand ti-am zis ca nu exista perfectiune nicaieri...Vezi pasajul in care i-a parut rau de propria lui Creatie...Daca tot ne raportam la Cartea Cartilor...Iiti recomand cu caldura,Biblia hazlie spre lectura...Nu vreau sa ma "duelez"cu nimeni in carti,in a pricepe sau a nu pricepe lucruri,am ajuns la concluzia ca e mai bine sa ingrop talantul.
...
written by Un OM, 09 aprilie, 2010
written by Un OM, 09 aprilie, 2010
Mai mereu cei care au avut puterea au profitat de ea...Dar bine,discutia ar fi prea lunga.Recunosc,ca de la o vreme sunt foarte categoric in afirmatii,si m-am plictisit sa argumentez.Sa creada fiecare ce vrea si in ce vrea,dar sa nu-l deranjeze pe celalalt.Am dreptul sa neg,dupa cum am dreptul sa cred...Pariul pascalian,nu?
...
written by Un OM, 09 aprilie, 2010
written by Un OM, 09 aprilie, 2010
Sa privesti,sa taci,sa arunci un zambet din coltul gurii si sa pleci de aici pentru a-l cunoaste pe Marele Anonim...Crezi ca prelatii si toti care misuna in fiecare confesiune la nivel de conducere, detin Adevarul Absolut?Eu sunt convins, ca nu...Te simti cumva mai mult decat un pion,draga Simona,in aceasta mascarada numita viata?
...
written by Un OM, 09 aprilie, 2010
written by Un OM, 09 aprilie, 2010
Inca ceva si te las...Pentru ca nici tu nu ai inteles din ceea ce am vrut sa iti transmit...Sodoma si Gomora iti spune ceva nu...Vechi dar pacatos...La asta ma refeream cand iti spuneam ca pedofilia si toate pacatele care tin de sexualitate,sunt de cand lumea,numai ca acum sunt mediaizate,e singura diferenta.
pentru Monica
written by simona marin dumbrava, 09 aprilie, 2010
written by simona marin dumbrava, 09 aprilie, 2010
Draga Monica,
obiceiurile - pe care le-as numi mai degraba "practicile" - de acum citiva zeci de ani apartin trecutului - desi si aici as pune un semn de intrebare mirare - dar ce te faci cu efectele lor foarte actuale si care se cam tin scai de memorie , de starea de sanatate, de dezamagirea fara margini, de sufletele de copii mutilate pentru totdeauna? Apropo, nu stiu daca esti mama, dar imagineaza-ti sa ai un asemenea copil, pe ce axa a timpului ai aseza trecutul lui ?
obiceiurile - pe care le-as numi mai degraba "practicile" - de acum citiva zeci de ani apartin trecutului - desi si aici as pune un semn de intrebare mirare - dar ce te faci cu efectele lor foarte actuale si care se cam tin scai de memorie , de starea de sanatate, de dezamagirea fara margini, de sufletele de copii mutilate pentru totdeauna? Apropo, nu stiu daca esti mama, dar imagineaza-ti sa ai un asemenea copil, pe ce axa a timpului ai aseza trecutul lui ?
Stati,stati,nu va grabti !!
written by oana, 09 aprilie, 2010
Vai de mine ce graba la "inteles" !!
Ironia este ceva comun si de bun-simt, ceva ce face parte din incercarea de a corecta o stare de lucruri ne-normala si ridicola.
De fapt ironia vizeaza ridicolul ,cu toate ca folosita tendentios poate produce ridicolul si rani bunul simt comun.
Daca citesc eu bine in Biblie ,intalnesc ironia e la ea acasa,folosita cu bun-simt chiar de Isus si Pavel, dar si la opozantii lui Isus si Pavel cu gand sa-i fac pe cei doi sa para ridicoli si cu minte putina.
De-aia zic,stati, nu va grabiti cu "intelesul", ca si asta-i legat de mai multe chestii de-astea "pamantesti", ca de exemplu ceea ce am mancat inainte de a ne apuca de "inteles " ce si cum a vrut sa zica Simona.
Simona, daca n-ar fi stilul tau ironic-preocupat de cele din jurul nostru,cum crezi ca am mai zambi "pe sub mustati" cand am citi ceea ce scrii stiind ca ,de fapt, ai dreptate !?
Oana
written by oana, 09 aprilie, 2010
Vai de mine ce graba la "inteles" !!
Ironia este ceva comun si de bun-simt, ceva ce face parte din incercarea de a corecta o stare de lucruri ne-normala si ridicola.
De fapt ironia vizeaza ridicolul ,cu toate ca folosita tendentios poate produce ridicolul si rani bunul simt comun.
Daca citesc eu bine in Biblie ,intalnesc ironia e la ea acasa,folosita cu bun-simt chiar de Isus si Pavel, dar si la opozantii lui Isus si Pavel cu gand sa-i fac pe cei doi sa para ridicoli si cu minte putina.
De-aia zic,stati, nu va grabiti cu "intelesul", ca si asta-i legat de mai multe chestii de-astea "pamantesti", ca de exemplu ceea ce am mancat inainte de a ne apuca de "inteles " ce si cum a vrut sa zica Simona.
Simona, daca n-ar fi stilul tau ironic-preocupat de cele din jurul nostru,cum crezi ca am mai zambi "pe sub mustati" cand am citi ceea ce scrii stiind ca ,de fapt, ai dreptate !?
Oana
Write comment

Luni 








